Lifestyleweek

Deze week hadden wij, de nieuwe studenten van ILS, onze allereerste Lifestyleweek. Nadat ik een jaar lang geen school heb gehad was het voor mij extra spannend. Eindelijk weer opnieuw gaan studeren op de opleiding die wel bij mij past. Omdat we deze week heel veel leuke dingen gedaan hebben wil ik de hoogtepunten met jullie delen!

Maandagochtend na een korte inleiding van zowel de directeur van de school en verschillende leraren werden we in groepjes verdeeld, we moesten allemaal een oud kledingstuk meenemen. Deze dag stond centraal voor het thema Appearance. De bedoeling was dat je een korte kledinglijn maakte met een (beroemd)persoon als uitgangspunt.  Wij kozen met ons groepje voor Neil Armstrong, de eerste astronaut op de maan, die laatst overleden is. Wij gebruikten studs, de kleuren van de Amerikaanse vlag en aluminium folie om zo een buitenaardse sfeer te creëren. Toen we klaar waren showde we het op de catwalk. De rest van de dag hadden we een spellendag die naar mijn mening niet zo leuk was.

Dinsdagochtend moesten we op een chaotische manier onze Buddy kiezen, een tweedejaars die je de rest van het jaar een beetje gaat helpen met de opleiding. Nadat iedereen een buddy had gekozen gingen we in een groepje van 2 buddies en 4 eerstejaars een nieuwe ruimte bedenken die je zal gaan zien in het jaar 2030. Wij hadden met ons groepje een ruimte bedacht die je op heel veel verschillende plaatsen kan gebruiken. Het was een grote bubbel die je op een technologische manier moest activeren en er dan een werkruimte om je heen verscheen die je helemaal naar je eigen persoonlijkheid kon aanpassen. Denk aan de temperatuur, licht, muziek enzovoorts.  In de middag gingen we met ons groepje naar de stad om nieuwe trends te zoeken wat wij in de opleiding Coolhunting noemen. Hier kon je al een stukje over lezen op mijn Blog.

Woensdagochtend hadden we hele leuke workshops die in het thema Health stonden. Zo moesten we mediteren met lepels, elkaar masseren en een stresstest doen. In de middag kregen we dan eindelijk de klassen te weten en ik zit in 1B wat een erg leuke klas is!

De donderdag stond centraal voor Leisure. Er was een festival georganiseerd voor de opleiding ILS maar ook voor de IEMES opleiding die ook bij ons in het gebouw zitten. Het was erg gezellig en de bands die er kwamen spelen waren ook heel erg goed! Ook kon je er nog andere dingen doen als schilderen, graffiti spuiten en spelletjes spelen.  Ik heb een heleboel nieuwe mensen leren kennen dus dat was wel heel erg leuk. Het was eigenlijk de bedoeling dat je er bleef slapen maar ik had er toch voor gekozen om lekker in mijn eigen bed te gaan liggen net zoals nog 196 andere studenten! Van de 200 studenten die er op de opleiding zitten waren er maar ongeveer 4 mensen blijven slapen. Een beetje jammer!


En de vrijdagochtend sloten we dan af met een super interessante les van de gastdocent Roy Grünewald. Wat kan die man leuk vertellen!
De 60 mensen die er zaten waren net zoals ik, brak en moe maar Roy liet ons allemaal aandachtig luisteren. Toen de les was afgelopen kregen we nog allemaal een wensflesje waar we onze droom op mochten schrijven en die word over 4 jaar geopend. En toen was de week afgelopen!

Ik heb het echt reuze naar mijn zin gehad en heb ook heel veel zin in de opleiding!

