MINOR WEEK 2: PERSONAL BRANDING

” DE ONTMOETING”

Waarom kies jij voor een beroep binnen Lifestyle/Health?

Ik heb het altijd ontzettend interessant gevonden wat de mensheid doet bewegen. Ontwikkelingen in de maatschappij, ons gedrag en sociale verhoudingen zorgen ervoor dat er een verandering plaatsvindt wat gevolgen heeft voor iedereen, dit hoeft niet zo zeer negatief te zijn. Op een of andere manier heeft het gedrag van mensen mij altijd geïnteresseerd en door dit te kunnen koppelen aan concepten en of trends is voor mij het complete plaatje. Innovatie is op het moment ontzettend belangrijk door de groeiende concurrentie ook is het goed voor de maatschappij. Want hoe meer wij willen innoveren, hoe meer wij leren. In de lifestyle sector ben ik vooral bezig met het koppelen van ontwikkelingen en innovatie aan gedrag en andersom. Het is toekomstgericht werken, en dat is iets wat elk bedrijf deze tijd nodig heeft. In de lifestyle sector met betrekking tot innovatie zijn genoeg banen te vinden. Het is een beroep wat verschillende mooie aspecten met elkaar verbindt. Je ontdekt nieuwe ontwikkelingen, creëert nieuwe concepten en inspireert bedrijven. Dit vind ik een mooie kans voor de toekomst.

Dat is kies voor een beroep in de gezondheidssector is omdat de zorg altijd zal blijven staan. In de zorg is het zo ontzettend belangrijk om te blijven innoveren en te kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen. In de zorg is technologie ook een belangrijk onderdeel wat ik zelf ontzettend interessant vindt.

Waar zit de overlap tussen de beroepen?

DSC_0870

Hoe zie jij de gezondheidszorg van de toekomst?

De gezondheidszorg zal veel veranderingen meemaken in de toekomst, vooral door de opkomende ontwikkelingen in de technologie. Op mijn blog heb ik in vorige blogposts al nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidszorg beschreven die ook voor de toekomst belangrijk zijn:

Ook zie je in dit filmpje de toekomstbeelden in de gezondheidszorg:

Waar zit de meerwaarde van samenwerking in de toekomst van Active Ageing?

Samenwerken is altijd al belangrijk geweest. Om op nieuwe inzichten en oplossingen te komen in gezondheidszorg is het goed om verschillende denkbeelden met elkaar te verbinden om zo tot nieuwe denkbeelden te kunnen komen. Er zullen in de toekomst veel bezuinigen worden uitgevoerd in de zorgsector. Door niet alleen in je eigen vakgebied te kijken kan er op een nieuwe manier gekeken worden naar problemen die zich voortdoen in de maatschappij en hier gezamelijk oplossingen voor te zoeken. Als ik alleen vanuit mijn lifestyle vakgebied naar de zorgsector zal kijken leer ik geen nieuwe denkbeelden en zal ik in mijn eigen cirkel blijven hangen.

Door interdisciplinair te werken wordt er vanuit verschillende vakgebieden naar een probleem gekeken en zo vanuit andere invalshoeken gekeken naar een oplossing. De oplossing die wij dan kunnen aanbieden heeft veel meer draagvlak omdat het op verschillende sectoren gericht is.

