MINOR INNOVATIEOPDRACHT: HANDBOEK WORKSHOP en INDIVIDUELE BIJDRAGE

Handboek

In het onderstaand PDF bestand is het handboek geplaatst voor de workshop. Het handboek is opgebouwd uit verschillende onderdelen en uitgevoerd in opdracht van de minor Active Ageing bij Avans Hogescholen te Breda. Dit handboek is beschreven door een viertal studenten uit verschillende disciplines zoals Gezondheidszorg Technologie, Fysiotherapie en Lifestyle Studies. Vanuit de minor is de opdracht gegeven om een workshop op te zetten en uit te voeren die gegeven zal worden aan de studiegenoten van de workshopgroep met de focus gelegd op een bepaald thema en specifieke doelgroep.

Het handboek is opgedeeld in verschillende onderdelen waarbij er een nadere toelichting wordt gegeven over het onderwerp RugFit. Deze toelichting is opgebouwd in de koppen: ‘problematiek’: wat achtergrondinformatie, de doelgroep voor de workshop en onderbouwende wetenschappelijke bronnen bevat. Ook wordt er specifieke informatie gegeven over het thema RugFit in het kopje ‘thematiek’. De inspiratie die gebruikt is voor de workshop wordt beschreven in het kopje ‘methodiek’. Daarnaast wordt er een nadere toelichting gegeven over de vorm van de workshop en een procesbeschrijving van het gehele project beschreven.

Handboek Innovatieopdracht RugFit

Bijdrage workshop

Tijdens de workshop heb ik een grote bijdrage geleverd aan het ontwikkelen van het handboek. Voordat we zijn begonnen aan het schrijven van het handboek hebben we een verdeling gemaakt en heeft ieder zo zijn eigen stukken geschreven. Na de feedback op onze eerste versie kwamen we erachter dat dit misschien niet de juiste aanpak was. Omdat we een beetje bleven hangen in onwetendheid heb ik de touwtjes in handen genomen en de groep aangestuurd. Om overzicht en structuur te bewaren heb ik de leiding over het project op mij genomen en iedereen een taak gegeven die afgerond moest worden om tot een goed resultaat te komen. Zo heb ik iedereen op basis van sterke punten taken gegeven en natuurlijk met de goedkeuring van de projectleden. Zelf heb ik samen met Lisa alle feedback verwerkt en eigenlijk het gehele bestand opnieuw in elkaar gezet. Er zijn stukken geschrapt en opnieuw geschreven, geknipt en geplakt en er is een gehele nieuwe opbouw gemaakt door mij en Lisa waardoor het handboek meer vorm heeft gekregen. Nadat het handboek uitgeschreven was, heb ik nog de laatste puntjes op de i gezet door middel van de vormgeving en lay-out zodat het handboek prettig te lezen zou zijn. Tijdens het afmaken van het handboek heb ik ook mijn stukken tekst voorbereid en uitgeschreven voor de presentatie die gegeven wordt tijdens de workshop.

Zelf ben ik van mening dat ik een grote en goede bijdrage heb geleverd tijdens de eerste periode bij het ontwikkelen van de workshop. Ik heb de leiding genomen wanneer het nodig was en misschien heeft niet iedereen dat als prettig ervaren toch heeft dit wel geleid tot een goed resultaat.

